Marks of metal - logodesign og visualitet i heavy metal

En udstilling for både hattedamer og headbangere

Modsætninger mødes, når Mediemuseet i perioden 16. januar til 31. maj præsenterer en særudstilling om logodesign og visualitet i heavy metal.

Mediemuseet samarbejder med den berømte logodesigner og selvudnævnte "Lord of the Logos", Christophe Szpajdel fra Belgien, der har lavet logoer for bands som Emperor, Moonspell og Old Man's Child. Igennem årene har Szpajdel designet mere end 800 logoer til metal bands, og flere af hans værker vil være at finde på udstillingen. Derudover viser udstillingen, hvordan logoer på forskellig vis benyttes på f.eks. pladecovers og t-shirts, samt hvordan disse visuelle udtryk bliver til samleobjekter for dedikerede fans.
Udstillingen kommer forbi temaer som den kreative proces, typografi og kalligrafi og afsøger de mange referencer til designhistorien, der findes inden for metallogoer.

Christophe Szpajdel designer Mediemuseets logo

Forskningsprojektet på Syddansk Universitet "Investigations of Metal Music and Visuals: Logo, Cover, Brand" leverer dugfrisk forskning til udstillingen, og projektets ankermand, adjunkt, ph.d. Vitus Vestergaard, er en tæt samarbejdspartner for Mediemuseet.

Se videolink om udstillingen.

 

Tilbage til Nyt fra Odense Bys Museer

 

 
 

Administration

Odense Bys Museer
Overgade 48
5000 Odense C
Tlf +45 6551 4601
museum@odense.dk
CVR: 39156040
EAN: 5790002433825

Nyhedsbrev

Bliv opdateret med nyheder og tilbud
Tilmeld
/OdenseBysMuseer