Publikum & marketing

Afdelingen Publikum & marketing har ansvar for udvikling og tilrettelægning af besøg på museerne, samt for drift og udvikling af museumsbutikker, herunder salgsvaresortiment. Derudover har afdelingen ansvar for drift af forlagsvirksomhed samt en fortsat udvikling af fordele og arrangementer for årskortholdere. Afdelingen har yderligere ansvar for forvalteropgaver i Den Fynske Landsby. Marketing og turisme er også en del af afdelingens ansvarsområde, hvor det sikres, at museerne markedsføres både lokalt, regionalt og internationalt.

Opgaver

Opgaverne omfatter bl.a. booking af besøg og rundvisninger, diverse serviceopgaver samt indkøb af salgsvarer til museumsbutikkerne og en fortsat udvikling af floor management. Derudover sikres det, at besøgende på Odense Bys Museer modtages og serviceres profes­sionelt og målrettet året rundt.

Ansvar for drift og udvikling af årskort ligger også i afdelingen - herunder arbejdet med planlægning af eksklusive arrangementer, årbog og tilbud til årskortholdere. Ansvar og drift af Forlaget Odense Bys Museer varetages desuden i afdelingen, så museets fagområder afspejles i forlagets udgivelser.

Forvaltningsmæssige opgaver - bl.a. sikring, vedligehold og kontakt til eksterne brugere - i Den Fynske Landsby ligger også her. Marketing og turisme sikrer en tydelig strategisk markedsføring af museerne via flere kanaler, herunder SoMe. Tillige deltages i lokale, regionale og internale netværk.

Merete Schultz

Publikumschef
Publikumschef

Chef for afdelingen Publikum & marketing. Afdelingen Publikum & marketing har ansvar for udvikling og tilrettelægning af besøg på museerne, samt for drift og udvikling af museumsbutikker, herunder salgsvaresortiment. Derudover har afdelingen ansvar for drift af forlagsvirksomhed samt en fortsat udvikling af fordele og arrangementer for årskortholdere. Afdelingen har yderligere ansvar for forvalteropgaver i Den FynskeLandsby. Marketing og turisme er også en del af afdelingens ansvarsområde, hvor det sikres at museerne markedsføres både lokalt, regionalt og internationalt.

Opgaverne omfatter bl.a. booking af besøg og rundvisninger, diverse serviceopgaver samt indkøb af salgsvarer til museumsbutikkerne, og en fortsat udvikling af floor management. Derudover sikres det, at besøgende på Odense Bys Museer modtages og serviceres profes­sionelt og målrettet året rundt.

Ansvar for drift og udvikling af årskort ligger også i afdelingen - herunder arbejdet med planlægning af eksklusive arrangementer, årbog og tilbud til årskortholdere. Ansvar og drift af Forlaget Odense Bys Museer varetages desuden i afdelingen, så museets fagområder afspejles i forlagets udgivelser.

Forvaltningsmæssige opgaver - bl.a. sikring, vedligehold og kontakt til eksterne brugere - i Den Fynske Landsby ligger også her. Marketing og turisme sikrer en tydelig strategisk markedsføring af museerne via flere kanaler, herunder SoMe. Tillige deltages i lokale, regionale og internationale netværk.

 


Email: msch@odense.dk
Telefon: 6551 4608
Mobil: 2115 5056
 
 

Administration

Odense Bys Museer
Overgade 48
5000 Odense C
Tlf +45 6551 4601
museum@odense.dk
CVR: 39156040
EAN: 5790002433825

Nyhedsbrev

Bliv opdateret med nyheder og tilbud
Tilmeld
/OdenseBysMuseer